/ Office 365 Verhuisservice /

office365_verhuisserviceDe overstap maken in 1 tot 4 stappen

Wij zijn Microsoft Authorized Reseller en daarom helpen wij u graag bij de overstap naar Microsoft Office 365. Een overstap naar Microsoft Office 365 vindt in verschillende fasen plaats.

Stap 1 van de overstap verzorgen wij al vanaf € 45,00!

U kunt zelf aangegeven bij welke fase u ondersteuning van ons wenst.

Moet er meer data of meer accounts overgezet worden? Vraag dan vrijblijvend een offerte bij ons aan.

Stap 1 – Aanvraag, activatie en inrichting

Een Microsoft Office 365 migratie begint met het aanvragen, activeren en de inrichting van uw domeinnaam bij Microsoft Office 365. Hierbij vragen wij voor u een nieuw domein aan of wij verhuizen deze voor u. Wilt u uw domein bij uw huidige provider houden? Dat kan! Echter moeten we wel de mogelijkheid hebben om enkele DNS records aan te kunnen passen binnen de DNS zone van uw domein, ook dit kunnen wij voor u verzorgen en navragen aan uw huidige provider of dit mogelijk is. Het is ook mogelijk om meerdere domeinnamen te koppelen aan Microsoft Office 365. Zodra uw domein(en) juist zijn ingericht kunnen wij de gebruikers met de gewenste e-mail adressen aanmaken. De verwijzing naar uw huidige website blijft overigens bestaan, dus geen zorgen, uw website blijft in de lucht gedurende deze stap!

Verder activeren wij de diverse opties binnen uw Office 365 zodat u vanaf het begin direct optimaal gebruik kunt maken van Office 365.

Na deze fase werkt Office 365 en zijn deze klaar voor gebruik.

Stap 2 – Migratie e-mail, agenda en contactpersonen

Bij de migratie worden uw bestaande e-mail, agenda en contactpersonen overgezet naar Office 365. In overleg bepalen we samen met u of deze migratie van data op afstand of bij u op locatie plaatsvindt. De keuze hiervoor heeft onder andere te maken met het aantal gebruikers en/of de diversiteit van de bestaande programma’s. Bij deze migratie kunnen ook de mobiele telefoons en tablets ingesteld worden voor gebruik met Microsoft Office 365. Onze ervaring leert dat het instellen op locatie het meest praktisch is instellen wanneer er sprake is van meerdere van meerdere mobiele apparaten bij meerdere mensen.

Na deze fase heeft u al uw eigen gegevens weer ter beschikking, maar nu vanuit de cloud.

Stap 3 – Gebruikersinstructie

Nadat uw bedrijf overgezet is naar Microsoft Office 365 adviseren wij een instructie op locatie. Deze instructie draagt bij aan het snel omarmen van de nieuwe software door de gebruikers. Onze ervaring is dat een workshop Google Apps u hetzelfde leert waar u anders een maand ontdekkingsreis voor nodig gehad zou hebben. Zie het als een jump-start om met Microsoft Office 365 te werken.

Na deze fase zijn uw collega’s en u helemaal op bij om zo het maximale uit Microsoft Office 365 te halen.

Stap 4 – Helpdesk strippenkaart

De ondersteuning van ons kan voor eindgebruikers, alsmede voor beheerders plaats vinden. De ondersteuning kan op diverse manieren uitgevoerd worden. De mogelijkheden zijn: Chat en e-mail; het op afstand overnemen van uw beeldscherm; telefonisceh of persoonlijke ondersteuning op locatie.

Voor de uitvoering van deze ondersteuning hebben wij een strippenkaart van 5 arbeidsuren. Voor deze helpdesk strippenkaart brengen wij je vooraf slechts 4 uur in rekening. Dit is dus een korting van 20% op het uurloon.

Met deze fase bent u altijd verzekerd van Microsoft Office 365 Specialisten die al uw vragen kunnen beantwoorden.

Internet verbinding

Microsoft Office 365 is een cloud-dienst. Dit houdt in dat de kwaliteit van deze dienst afhankelijkheid is van uw internet verbinding. Wij raden u dan ook aan om zorgvuldig te kijken naar de inrichting en beschikbaarheid van de internet verbinding op uw (bedrijfs)locatie. Indien uw verbinding om wat voor reden wegvalt dan staat het u natuurlijk vrij om op te staan en een plek op te zoeken waar het internet wel werkt. Met Microsoft Office 365 kunt u immers altijd, overal en op iedere computer werken.

Kosten

De kosten voor de overstap naar Microsoft Office 365 bestaan uit twee onderdelen. Het eerste onderdeel is de licentiekosten van Microsoft Office 365 zelf. Wij zijn Microsoft Office 365 Authorized Reseller. Dit betekent dat Microsoft ons de factuur stuurt voor uw Microsoft Office 365 accounts en wij factureren deze aan u door. Hier komt geen creditcard aan te pas, zoals dat wel is wanneer u direct bij Microsoft deze dienst afneemt.

Het tweede deel van de kosten bestaat uit het arbeidsloon voor de migratie. Met een ZZP’er zijn wij in de regel 2 uur voor fase 1 en 2 bezig. Hiermee bent u compleet overgestapt. Wij hebben richttijden voor organisaties met en zonder een Exchange server. Vraag een offerte bij ons aan voor een goede indicatie van het aantal benodigde arbeidsuren voor jouw overstap.

Doorlooptijd

Een Google Apps migratie gaat snel! Een ZZP’er kan op dezelfde dag uitgevoerd mits alle gegevens bekend zijn. Organisaties tot 10 werknemers migreren wij in de regel in binnen twee weken na de aanvraag. Onze ervaring leert dat de meerderheid van deze organisaties binnen een week “up-and-running” zijn. Organisaties met meer dan 10 medewerkers hebben een doorlooptijd van twee à vier weken. Dit is mede afhankelijk van de interne planning van de klant.

Aanvraag Offerte

Om ervoor te zorgen dat de overstap zonder hindernissen verloopt hebben wij een offerteformulier ontwikkeld. Dit formulier zorgt ervoor dat wij zo snel als mogelijk ons werk kunnen doen en u dus arbeidsuren bespaart kunnen worden. Neem gerust contact met ons op als er iets niet duidelijk is in het formulier, wij zijn er om u te helpen.

Bereikbaar op maandag t/m vrijdag

van 9:00 tot 17:00 uur

Heel dringend hulp nodig? Bel ons nu

024 234 0 234

algemene voorwaarden | disclaimer | privacy verklaring | © Copyright 2017-2020 BrightBerry